За по-добри резултати – промени захвата

Замисли се – кога за последно промени нещо по тренировката си за по-добри резултати? Преди няколко седмици, месеци? Или по-отдавна?

Ако не си спомняш, то значи е крайно време да пробваш нещо ново. В противен случай може да си доведеш липса на баланс в мускулите, по-бавно ще постигаш нови резултати. Възможно е да се окажеш в застой или дори да претовариш части от тялото си.

Разбира се, можеш да подходиш със замах и коренно да промениш нещо – да смениш упражнения или дори генералната си цел. Но имай предвид, че и по-малките промени също оказват влияние върху прогреса в залата – говорим за неща като смяна на захвата при дадени упражнения.

ВИДОВЕТЕ ХВАТОВЕ

Най-често срещаните хватове са прониран (надхват) и супиниран (подхват или хват “по гръб”) – първият се използва обикновено при набирания или мъртва тяга, а вторият при набиране с повдигане на брадичката и бицепсово сгъване с дъмбели. Като алтернатива имаме също и кръстосания, при който едната ръка е в пониран хват, а другата в супиниран – често се използва при вдигане на големи тежести. При неутралния хват пък ръцете сочат една към друга – като при чуковото сгъване с дъмбели.

ЗНАЧЕНИЕТО НА ХВАТА

Дори и най-малката промяна в позиционирането на ръката при вдигане на тежест може коренно да промени натоварваните мускули, което ще даде възможност за по-добри резултати. При бицепсовото сгъване с дъмбели, наприммер, супинираният захват активира бицепсите, докато ако тренираш с неутрален захват, то тогава ще афектираш повече мишничните мускули. Ако промениш отново захвата, на прониран, тогава ще натоварваш мишнично-лъчевия мускул.

ТИ СИ НА ХОД

Промени хвата където е възможно, ако не си забелязал особен прогрес в залата в последно време. Промени начина, по който се набираш, за да промениш и мускулите, които натоварваш. Ако си останал на едни тежести би бицепсовите сгъвания – отново, промени захвата и ще усетиш разликата. Започни да вдигаш повече и да тренираш всеки един мускул от тялото си само с тази малка промяна – резултатите ще усетиш съвсем скоро след това. Разбира се, бъди разумен при избора на тежести и техники, съобразявайки се с ннивото си.

Що се отнася до тренирането с тежести, често най-малките неща водят до най-големите промени.

Източник: mma.bg

Коментари

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

0

Your Cart